Posunout business na další úroveň může být jednoduché. Stačí, když začnete podnikat efektivněji a půjdete vstříc svým zákazníkům. Podaří-li se vám stávající klienty udržet loajální, vyděláte mnohem více, než kdybyste se pouze snažili o akvizici nových. Bez vhodně zvoleného CRM systému však příliš mnoho nezmůžete. Jak vám pomůže a co byste o něm měli vědět?
Stručná definice CRM a jeho klíčových vlastností
Co je CRM? Zkratka anglického sousloví „customer relationship management“, které v překladu znamená řízení vztahu se zákazníky. Jedná se o strategii, jejíž podstatou je vytvoření dlouhodobého a vzájemně prospěšného vztahu. Toho lze dosáhnout mnoha způsoby, ovšem klíčovým nástrojem je CRM software – aplikace pro ukládání klientských informací, tvorbu analýz, realizaci marketingových akcí a mnoha dalších úkonů.
Co očekávat od moderního CRM systému?
CRM software umožňuje tvorbu přehledné databáze kontaktů včetně veškeré komunikace. Díky tomu lze kdykoliv rychle dohledat potřebné informace, případně kontaktovat klienty, kterým jste se dlouho neozvali apod. Zkušený obchodník vždy na základě určitých kritérií spolehlivě najde nové obchodní příležitosti s velkým potenciálem.
Dobrý CRM systém uživatelům servíruje přehled poptávek a jednotlivým uživatelům deleguje úkoly na základě předem definovaných standardů.
CRM je splněným snem každého projektového manažera. Zjednodušuje sdílení dokumentů, přiřazování úkonů, ale také průběžné analýzy, které jsou nezbytné k ohlídání rentability.
Pro pokročilé CRM systémy je samozřejmostí i tvorba efektivní marketingové kampaně. V tomto směru vyniká např. české e-Way-CRM, které staví na bázi populárního mailového klienta Microsoft Outlook a nabízí množnost vzájemné synchronizace dat.
V praxi vám CRM systém nabídne ještě mnohem více. Další výhody zjistíte v momentě, až software pro řízení vztahů se zákazníky začnete aktivně využívat. Vyzkoušejte třeba právě výše zmíněný eWay-CRM (v základní verzi je zdarma) a udělejte si vlastní názor.